måndag 27 september 2010

Nyförvärv 1 Erik Wennerlund




Erik Wennerlund vår nya målvakt är en av fyra nyförvärv inför denna säsongen och han är först ut för en liten intervju.

Vilken klubb kommer du ifrån?
Jag kommer från Åby.
Du har nu varit med och tränat ett par gånger och hur tycker du att det fungerar i din nya klubb?
Jag tycker att det är roligt. Det är väldigt högt tempo och bra spelövningar. Även fysen gillar jag.
Har du fått ett bra mottagande av spelare och tränare?
Jag tycker att jag har kommit bra in i laget och alla har varit snälla mot mig.
Vad är en favorit räddning för Erik Wennerlund?
Jag tycker om att få "slajda" ut med benen för att rädda bollar. Sedan gillar jag att få hårda bollar på mig.

Erik har "Väggen" på ryggen på sin tröja och vi ser fram emot att han murar igen kassen under den kommande säsongen!

Vi hälsar Erik varmt välkommen in i laget och hoppas att han ska trivas med oss!

6 kommentarer: