tisdag 2 februari 2010

Se upp i backen!

Dagens aktivitet var en succé! Det var massor med Svarta Pantrar, syskon och föräldrar i Skannebacken. Pulka & kälkåkning blandat med snöbollskrig och grillad korv. Saft och varm chocklad på det och det blir en lyckad fest! Kul att så många hängde på med så kort varsel.
Frågor:
Vem gjorde den finaste vurpan?
Vem åt mest korvar?
Vem åt mest snö?
Vem vann snöbollskriget?
Vem flög högst på guppet?


Tänt var det här!


Vi tränar på pyramiden.


Mysigt i snöstormen.


Mums! Korven grillas!

22 kommentarer:

  1. Ni skulle se på slutet. Tomas fastnade med bilen och nån kille fick komma och dra lås han. hahahahah Som jag och Dennis skrattade. En sak till jag van snöbollskriget

    SvaraRadera
  2. Vinterträning med P12/P13... Snöstorm och drivis i Skannebacken. Fullt av glada ungar och lite huttrande föräldrar. Thomas och Cina tog på sig det synnerligen otacksamma uppdraget att grilla korv i det något besvärliga vädret - mycket snö i grillarna. Ett jättekul initiativ och som vanligt bra arrangerat (vädret hade ni ju inte någon möjlighet att påverka...). Tack för en kul kväll som kommer att ligga länge i minnesbanken.
    Pernilla, Roger och Oskar

    SvaraRadera
  3. Glömde ju säga tack till Mats för den varma chokladen! Den värmde gott i backen!
    //Pernilla

    P.S. Oskar hävdar att Klara och Filippa förlorade snöbollskriget D.S

    SvaraRadera
  4. Jag måste tacka Victor J, Denni(s) (eller skall det vara K på slutet?), Ameli, Clara, Fabbe, Nico och Liene för hjälpen med att få bilen (volvo)från Skannebacken. Men speciellt tack till grannen som jag tyvärr inte känner utan dig hade natten blivit lång i backen. När jag väl kom hem så blev det bastu, vilket jag verkligen behövde för att tina upp. Tack alla ni som kom till denna träff och tack för all hjälp vi fick (ingen nämnd, ingen glömd) så barnen och föräldrar fick (grillad, rökt!!!)korv med (fryst!!!)bröd. Detta måste vi göra om, eller? Mvh Coach Thomas

    SvaraRadera
  5. Hjälpen du fick Tomas var ej helt grattis. Får höra med securitas hur mycket pengar det transporterar som mest. Mycket slit mycket pengar

    SvaraRadera
  6. hahahaha när thomas fastnade med bilden har nog inte förolämpat han så mycket som då, han börjar nog bli gammal.HAHA //dennis

    SvaraRadera
  7. Håller med förgående skrivare

    SvaraRadera
  8. hahahahah, Thomas i ett Nötskal!!!


    Oliver:)


    P.S. Jag åt mest snö!!

    SvaraRadera
  9. Thomas sa...

    Dennis du var ju mer under bilen än bakom och Victor! jag har aldrig sett dig så inne i en uppgift som idag, det måste har varit Görans fysträning som har gett resultat. När ni två puttar på bilen ja, då står den stilla!!!!

    SvaraRadera
  10. vad blir du i år thomas? typ 60+ eller? både jag och viktor har diskuterat en hel del om dina nya rynker :)//dennis

    SvaraRadera
  11. Jaa det stämmer faktiskt det Dennis säger vi ska boka tid till dig på en hudklinik :)

    SvaraRadera
  12. Dennis drömmen Nilsson2 februari 2010 kl. 22:03

    du har inte en chans mot mig och viktor vi dissar dig totalt :)

    SvaraRadera
  13. Tack för en kul kväll i backen.
    Otroligt att så många kom!
    (Kan vara korven som lockade! )
    Tur att du kom loss Thomas, det missade jag.
    Fina bilder.
    Och jag håller med Pernilla, chokladen värmed super bra!
    // Niko och Cina.

    SvaraRadera
  14. TACK FÖR EN TREVLIG KVÄLL.SYN INTE BERTA VAR KVAR ,EFTERSOM HON ÅT FLEST KORVAR HADE HON NOG DRAGIT UPP TOMAS BIL PÅ ETT KICK.
    MED HELA FAMILJEN I.
    HÄLSN RIKARD MED FAMILJ O BERTA

    SvaraRadera
  15. Tack för en jätte trevlig kväll,det får vi göra om.(o förresten,vem är Dennis o Viktor?)Känner jag dom? Tror inte det....haha Hälsningar Line

    SvaraRadera
  16. Nico förlorade alla snöbollskrig helt klart :)
    Bra jobbat Pontus
    haha

    //Martin

    SvaraRadera
  17. nej de gjorde jag inte!!! jag fick inte 10 snöbollar i huvet hahaha martin jag tror du förlorade... och föresten jag och robert vann den finaste vurpan på gupet 1.5meter upp ja åsså va det ner med huvet allt i snön

    SvaraRadera
  18. från niko jag skrev åvanför

    SvaraRadera
  19. Kul o se att ni hade en trevlig kväll med, korvgrillning o pulkåkning o snöbollskrig.Tyvärr missade jag detta p.g.a.sjukdom,men vi träffas ju imorgon på fysen och då ska jag ta väl hand om er HA HA HA!!! Hälsningar Göran.

    SvaraRadera
  20. Jag var snabbast i backen!
    Jag åt massor med korv med!

    /Alvina

    SvaraRadera
  21. Alvina åt mycket korv det kan jag hålla med om.
    Bra att hon redan har lärt sig stava så bra!!

    SvaraRadera