onsdag 13 juli 2011

P15 utökar tränarstaben!







Daniel "Danne" Kristiansson är ett nytt tillskott till P15 laget på tränarsidan. Daniel har en gedigen innebandybakgrund med många års spel i höga divisioner. Danne är en tekniskt och blixtsnabb spelare med ett bra spelsinne.
Vi har haft en kort intervju med honom om vad han vill tillföra laget.

Hur kommer det sig att du tar dig an tränarjobbet för P15?
P15 är ett spännande lag med en god potential. Det är många riktigt duktiga spelare och det finns en härlig lagsammanhållning som jag gillar.

Vad ser du att du kommer att tillföra laget?
Jag kommer att jobba mer på planen med grabbarna och har tänkt att kliva in i spelet på träningarna och lira med grabbarna för att mera praktiskt visa hur man ska göra i vissa situationer.

Är det något specifikt som du vill förbättra?
Ja, jag vill jobba lite mer på försvaret och se till att vi kan hålla tätt bakåt. Jag vill få centrar och backar att jobba ihop sig på ett effektivt sätt så att vi kan döda motståndarnas anfall. Då vi nu kommer att spela i en tuffare serie är det viktigt att kunna spela säkert bakåt och hålla nollan.

Har du några specialtrix?
Jodå, men de tar vi på träningen säger han med glimten i ögat.

Vi hälsar Danne varmt välkommen till tränarstaben!


7 kommentarer:

  1. Härligt Danne !!!

    SvaraRadera
  2. Kul att ha dig med Danne! Jag ser fram emot en spännande säsong med dig i tränargänget! :)

    //Bonny.

    SvaraRadera
  3. Känns mycket bra att få in dig i vårt lag. Jag är helt säker på att detta kommer att bli bra.

    Välkommen!

    //Thomas

    SvaraRadera
  4. Jätte kul Danne! / Cina

    SvaraRadera
  5. Välkommen Danne!

    SvaraRadera
  6. Välkommen Danne/ Berg 27

    SvaraRadera