tisdag 1 januari 2013

Jonathan Inför distriktslags SM P-97


Vi passade på att intervjua våra skånelagsspelare inför resan till Umeå för SM spel för våra duktiga 97:or.

Jonathan Ikonen

1,
Hur känns ditt innebandyliv just nu?
För tillfället så tar det väldigt mycket fritid, vilket det är värt. Men själva vardagarna är ganska enkelriktade. Dvs att allting kretsar kring sporten. Kost, sömn och andra faktorer är en viktig del i min vardagför bästa träningsresultat.

2, Du är en av sju från Åstorp/Kvidinge IBS som kom med i Skånelaget för 97:or, hur känns det?
Det känns riktigt bra faktiskt, det är en kick för att få testa på lite elit-liv. Med en bra träningsgrupp full av härliga innebandykillar. Såklart så har vägen till Skånelaget varit enklare på grund av mina andra 7 klubblags kamrater som hela tiden stöttat och gett mig motivation. Ett stort tack till dem, hade inte klarat det själv!

3, Hur har det gått för Dig på Skånelagets samlingar, träningar och matcher?
Tycker det har gått bra. Jag har presterat det jag kan och jag är alltid villig för utveckling. Visst kan man ha en dålig dag någon gång, men den kör man över med hårdare träning och mer fokus till nästa gång. Konkurrensen är riktigt hård i truppen, dessutom så dåliga dagar har man inte riktigt råd med, men det känns bra inför Umeå nästa år.
 
4, Vad tror Du om Skånelagets chanser uppe i Umeå?
Vi kom, vi segrade! Kommer att vara slagerordet på alla skåningars läppar när SM väl är över. Jag tror att vi har största möjlighet att knappa hem distriktslags SM 2013. Eftersom vi har en sådan stark och aggressiv trupp. Stabilitet och glädje rakt igenom.

5, Hur känns det att spela med spelare som Du normalt möter i serien?
Det känns bra, i och med man nu lärt känna killarna så tror jag att det kommer att bli roligare, tuffare och lättare stämning mellan spelarna när man väl möter dem i serien. Det kommer liksom bli en prestige fråga, för det är ju klart att man vill slå Skånelagskompisen lag i en klubblagsmatch.

6, Om Du får tippa, vem spelar finalen och hur slutar den?
Ärligt talat så vet jag faktiskt inte. Men det jag dock vet är att vilket lag vi än får möta i finalen så har de inte en chans.

Vi tackar Jonathan och önskar honom lycka till i Umeå!

//Tränarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar