onsdag 2 januari 2013

Victor Inför distriktslags SM P-97


Vi passade på att intervjua våra skånelagsspelare inför resan till Umeå för SM spel för våra duktiga 97:or.

Victor Hansson

1, Hur är det med Dig?
Med mig är det bara bra. Men ibland händer det inte så mycket och då mår man sämre för då tänker jag ofta på skadan.  Men annars är det bra!
 
2, Du har genomgått en svår operation med ditt högra korsband. Vad hände och hur har det gått sedan operationen?
Jag har länge haft problem med mitt högerknä. Jag har vridit knäet ett antal gånger utan att jag egentligen tagit tag i problemet ordentligt. Men nu för ett halvår sedan så vred jag knäet igen och det gjorde ondare än någonsin. Min första match med Skånelaget så vred jag knäet igen och då bestämde jag och min familj tillsammans att vi skulle operera knäet. Nu efter operationen så fick jag reda på att jag hade spelat utan korsband i ett halvår. När jag vaknade upp från operationen så var jag yr men jag hörde att doktorn sa att jag skulle vara borta från innebandyn 6-9 månader. Då började ju tårarna komma lite. Men nu har det gått sex veckor och det känns helt rätt att jag gjorde den här operationen! Jag brukar tänka på nästa säsong och hur rolig den kommer att bli och då funkar allt mycket bättre.

3, När beräknas Du var tillbaka och börja träna igen?
Jag har redan börjat med lite sjukgymnastik. Enligt min sjukgymnast så skall jag kunna börja med löpträning redan om två månader. Kanske kommer jag kunna börja med lite teknik och skott övningar då också! Men det kommer inte att bli någon match för 6-9 månader.

4, Hur får Du dagarna att gå nu när Du inte tränar innebandy?
Haha, ja det är inte så lätt! Men jag är hos min sjukgymnast två dagar i veckan. Sen tränar jag också på gym! På helgerna försöker jag titta på varenda match. Så det funkar ganska bra!

5, Du är en av sju spelare som gått vidare i Skånelaget för 97:or. Tyvärr blir det inget spel där pga av operationen. Men vad tror Du om deras chanser uppe i Umeå?
Nej, tyvärr så blir det inget SM för mig! Jag tror faktiskt att Skåne har en bra chans uppe i Umeå. Tyvärr får jag inte vara med och uppleva ett SM guld 2013. Jag känner alla väldigt bra i laget och alla är verkligen jätteduktiga innebandy spelare. Därför tror jag att Skåne har en väldigt bra chans till att ta hem allt  

6, Vi vet ju att Du har lite tid över just nu, och då skulle vi vilja passa på att fråga Dig om hur våra lags placeringar kommer att se ut i slutet av denna säsong! Vilken plats kommer herrarna ta i div 1, P16, U-laget och sist Skånelaget för 97:or
Vårat division 1 lag har börjat denna säsongen väldigt bra! Jag tror att vi kommer att hamna på plats 2 eller 3 om vi får ha kvar hela laget tills sista matchen! P16 kommer att vinna hela serien. Så vi har serien i våra egna händer! Serien för vårt U-lag har jag inte så bra koll på men vi är ett bra lag och jag tror att vi kommer topp 3. Som jag sa innan så tror jag att Skånelaget kommer att ta guld uppe i Umeå! Men det kommer att bli svårt!

Vi tackar Victor för denna intervju och önskar honom lycka till i sin rehabilitering och hoppas han kommer tillbaka på planen så fort som möjligt.

//Tränarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar