söndag 17 januari 2010

Interju med Gotia-Generalen Cina Moberg






Du har varit vår egen Gothia General och kordinerat alla ‘bollar’ runt detta.
Hur har det varit?

Det har varit väldigt kul. Personalen uppe på Gothia har varit kanonbra.
Det märks tydligt att allt sköts proffsigt, de har stenkoll på allt.
Vid något tillfälle har jag tyckt att jag hinner inte med detta, men det har ju gått bra.
Heltidsjobb och 4 barn hemma,det tar ju sin lilla tid det också.


Det är svårt för oss andra att förstå hur mycket tid du har lagt ner på detta eftersom att allt har gått enkelt så smärtfritt.
Hur mycket tid har du egentligen lagt på Gothia Cup?

Jag kan inte svara på det riktigt. Jag har inte alls räknat på det.
Men om vi säger som så här, kanske mellan 40-50 mail. Med olika frågor som kommit upp.
5-10 telefon samtal.
Sedan möten med första femman -3 ggr. Och med tränarna.
Vi har ju haft 2 föräldra möte i samband med Gothia.
Olika listor och olika planeringar har jag skrivit i och skickat.
Kanske 10-15 telefon samtal med Thomas och Amely.
Ett par telefon samtal med Bonny.
Bankärenden ca 4ggr. Linus Ps pappa, Göran, tackar jag för all hjälp!!
Amely och jag har funderat ut mellanmåls inköp och vi har handlat, tack för det!

Nu har väl alla somnat??

Någon annan kan räkna tiden...vet inte alls vad det kan bli..


Vad vi har förstått så har du fått en ny bästis, stämmer det?

Japp!! Anna Holmberg på Gothia! Hon har varit en klippa för oss nybörjare!
Anna har svarat snabbt och lätt på alla frågor vi haft! Anna har varit super hjälpsam.
Det var skönt att jag fick så fin kontakt med henne från början.
Roligast var det att hon satt i informationen på vallhalla när vi kom upp.
Då fick jag tacka henne för hennes fina bemötande!


Vi spelare, ledare och föräldrar är mycket nöjda med hur Gothia har genomförts.
Om du skulle ta dig an detta igen (vilket vi hoppas) är det något som du skulle göra annorlunda?

Med facit i hand skulle vi från början varit 2 st som delade på det.
Nu när vi varit på Gothia, vet vi hur vi kan dela ut uppgifter under själva cupen.
Alla föräldrar som var med har ju ställt upp till 100%.
Det kändes att alla ville gärna hjälpa till.


Vad tyckte du var roligast med Gothia Cup?

NR 1. Killarna! Det var fantastiskt roligt att se hur de skötte sig både på planen och utanför.
Alla föräldrar! Sträck på er, vi har underbara grabbar!
De är så goa mot varandra och hallå.... som vi skrattade i snöstormen!
Sedan har vi ju tränare och föräldrar!
Bonny, med 2 småttingar, hur orkade du???..
Thomas som är en så duktig tränare och som hör killarna.
Göran som fått igång styrketräningen.
Föräldrarna! Viket gäng!


Vi spelare, ledare och föräldrar vill tacka dig för dina fantastiska insattser för oss i Gothia Cup!

4 kommentarer:

  1. Du gjorde ett jätte jobb tack så mycket/Viktor Johnsson

    SvaraRadera
  2. Kanon bra jobbat, så vi kom i väg... Tack för lånet av glasögonfodral och putslapp, hoppas den blev ren igen :)// Ditte

    SvaraRadera
  3. När jag läser denna itervju blir jag lite rörd.
    Det är sådana föräldrar som Du Cina som gör att Svenkt föreningsliv fungerar så bra. Sveriges föreningsliv är unikt i hela världen tack vare sådan som Du Cina.
    Det är bara att läsa i Tidningarna i dag alla dessa fantastiska skidframgångar vem tror ni ligger bakom dom? säkert någon föräldrer i en liten förening, tänk på detta.

    SvaraRadera
  4. Jag glömde en sak som Cina sa om ledarna. klart att dom ska ha beröm för även dom gör ett kanonjobb. Det har jag sett med egna ögon dom går verkligen in för sina grabbars träningar. Jag tror nog att grabbarna är nog ganska stolta över att spelar innebandy i klubb. Sen håller jag nog med vad Cina sa om Ditte hennes familj hur orkade dom med två små knattar att bära på. Trivs man och ha roligt orkar man mycket.

    SvaraRadera