torsdag 27 september 2012

Simon skriver på för ÅKIBS

#77 Simon Andersson

P96 utökar truppen med Simon Andersson från Röke. Vi känner Simon på pulsen med några frågor.
Hur kommer det sig att du ville lämna din gamla klubb?
-Jag kände att jag inte hade möjlighet att utvecklas mera i Röke. Då ville jag prova på något nytt.
Varför valde du just ÅKIBS?
-ÅKIBS verkar vara en bra klubb med bra möjligheter. Valet stod mellan Kristianstad och Åstorp. Pendlings avståndet skilde bara 10min och då valde jag den klubb som jag tyckte verkade vara bättre. Sedan kände jag Oskar och Rikard så då blev valet lite lättare.
Har det varit svårt att komma in i laget?
-Nej, killarna har tagit bra hand om mig och det kändes bra redan efter första träningen.
Har du något att säga om truppen?
-Det är en riktigt stark trupp med många riktigt bra spelare. Vi är nog så bra att vi har en rejäl chans att ta hem serien, säger Simon med ett leende på läpparna.
Är det något annat som du tycker ska bli roligt?
-Ja, jag skulle vilja få spela SM för det har jag aldrig gjort tidigare.
Vi är vidare i andra omgången i SM så visst kommer det bli SM spel. Hur känns det?
-Det ska bli skitkul!

Vi tackar Simon för intervjun och önskar honom lycka till i ÅKIBS.

4 kommentarer:

  1. Välkommen in i gänget Simon hoppas du kommer att trivas!!
    /// Erik Wennerlund

    SvaraRadera
  2. Välkomen Simon! :)

    SvaraRadera
  3. Välkommen* ;) /niko

    SvaraRadera